Retourbeleid

RETOURBELEID – [Naam Webshop]

Laatste update: 05-12-25

Bij Suede Society vinden wij het belangrijk dat je tevreden bent met je aankoop. Is dat niet het geval? Dan kun je je bestelling eenvoudig retourneren volgens ons retourbeleid.


1. Retourtermijn

Je hebt het recht om jouw bestelling binnen 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te retourneren.

Na aanmelding van de retourzending heb je nog 14 dagen om het product terug te sturen.


2. Voorwaarden voor retourzending

Geretourneerde producten moeten voldoen aan de volgende voorwaarden:

  • Het product is onbeschadigd, ongewassen en onveranderd

  • Het product bevat alle originele labels en toebehoren

  • Het product is nog in de originele verpakking (voor zover redelijk mogelijk)

  • Schoenen mogen alleen binnen gepast worden (niet buiten gedragen)

Indien het artikel gebruikt, beschadigd of incompleet wordt geretourneerd, behouden wij het recht een waardevermindering in rekening te brengen.


3. Artikelen die niet geretourneerd kunnen worden

De volgende artikelen komen niet in aanmerking voor retour:

  • Producten die om hygiënische redenen niet geretourneerd kunnen worden (bijvoorbeeld gedragen sokken/slippers)

  • Beschadigde of duidelijk gedragen producten

  • Artikelen waarvan de verzegeling is verbroken (indien van toepassing)


4. Retourkosten

De kosten voor het retourneren zijn voor rekening van de klant, tenzij anders aangegeven.

Retourkosten binnen Nederland bedragen doorgaans ± €7,25 via PostNL, afhankelijk van het pakketformaat.


5. Hoe kun je retourneren?

Volg de stappen hieronder om jouw product terug te sturen:

  1. Meld je retour aan via e-mail: suedesociety@outlook.com

  2. Vermeld hierbij:

    • Je naam

    • Ordernummer

    • Artikel(en) die je wilt retourneren

  3. Verpak het artikel stevig in de originele verpakking

  4. Verstuur je pakket naar:

[Retouradres webshop]

  1. Bewaar het verzendbewijs tot jouw retour volledig is verwerkt.


6. Terugbetaling

Zodra wij jouw retour hebben ontvangen en gecontroleerd, wordt het bedrag binnen 14 dagen terugbetaald via dezelfde betaalmethode als waarmee je hebt afgerekend.

Indien je de volledige bestelling retourneert, ontvang je ook de verzendkosten van de heenzending terug.


7. Ruilen

Wil je een artikel ruilen voor een andere maat of kleur?

  • Ruilen is mogelijk door een nieuwe bestelling te plaatsen.

  • Retourneer daarna het ongewenste artikel volgens het standaard retourproces.


8. Beschadigd of verkeerd artikel ontvangen

Heb je een beschadigd of verkeerd product ontvangen?

Neem binnen 48 uur na ontvangst contact op via suedesociety@outlook.com met foto’s van:

  • Het artikel

  • De schade

  • De verpakking

Wij lossen dit zo snel mogelijk voor je op.


9. Contact

Heb je vragen over ons retourbeleid?

[Naam Webshop]
E-mail: suedesociety@outlook.com
Adres: [retouradres]